Są samochody, które po prostu są. I są takie, które mają charyzmę, styl i odwagę, by wyznaczać trendy. Do tej drugiej grupy bez wątpienia należy Peugeot 208. Od momentu debiutu jego drugiej generacji w 2019 roku, ten miejski lew nie przestaje zachwycać. Tytuł "Car of the Year 2020", zdobyty tuż po premierze, był jedynie zapowiedzią jego rynkowego sukcesu. Po niedawnym liftingu, Peugeot 208 stał się jeszcze bardziej drapieżny, zaawansowany technologicznie i, co najważniejsze, oferuje pełną swobodę wyboru napędu. Benzyna, miękka hybryda czy w pełni elektryczny - to Ty decydujesz, jak chcesz jeździć.
Europejski bestseller na szczycie rankingów
Popularność modelu 208 to nie przypadek, a dowód na to, jak doskonale Peugeot odczytał potrzeby europejskich kierowców. W 2021 roku, po raz pierwszy w historii marki, Peugeot 208 zajął pierwsze miejsce w rankingu najlepiej sprzedających się samochodów w Europie, powtarzając ten sukces przez dwa miesiące z rzędu. Był to historyczny moment, który potwierdził dominację francuskiego hatchbacka w niezwykle konkurencyjnym segmencie B. Ten trend utrzymał się również w kolejnych latach. W marcu 2025 roku, po krótkiej przerwie, Peugeot 208 ponownie wspiął się na szczyt europejskich list sprzedaży, notując wzrost o 7,6% i udowadniając, że klasyczne, stylowe auta miejskie wciąż mają ogromne grono zwolenników. Ten sukces jest widoczny także na polskim rynku, gdzie 208 od lat pozostaje jednym z najchętniej wybieranych modeli w swojej klasie.
Design, który uwodzi
Sekretem sukcesu 208 jest jego nieodparty urok. Po liftingu jego design stał się jeszcze bardziej wyrazisty. Z przodu dominuje nowa, szersza osłona chłodnicy zintegrowana ze zderzakiem oraz nowa sygnatura świetlna. Charakterystyczne trzy pazury, do tej pory obecne w głównych reflektorach, teraz zostały przeniesione niżej, na błyszczące, czarne wstawki w zderzaku, nadając autu jeszcze bardziej drapieżnego wyglądu. Z tyłu również odnajdziemy nową interpretację motywu trzech pazurów, tym razem w postaci poziomych, ledowych listew.
Wnętrze to królestwo innowacyjnego Peugeot i-Cockpit®. Kompaktowa, spłaszczona u góry i u dołu kierownica zapewnia zwinność i sportowe doznania, a umieszczone nad nią cyfrowe zegary (w wyższych wersjach z efektem 3D) pozwalają na odczyt informacji bez odrywania wzroku od drogi. Centralnym punktem jest 10-calowy ekran dotykowy, skierowany w stronę kierowcy, który w połączeniu z eleganckimi przełącznikami "toggle switches" tworzy kokpit rodem z samolotu.
Moc wyboru benzyna, hybryda czy prąd
Peugeot 208 oferuje jedną z najszerszych gam napędowych na rynku, dając klientom pełną swobodę wyboru.
- Silniki benzynowe PureTech dla tradycjonalistów przygotowano sprawdzony i wielokrotnie nagradzany silnik 1.2 PureTech o mocy 100 KM. Współpracuje on z 6-biegową skrzynią manualną, zapewniając dynamiczne przyspieszenie (10,9 s do 100 km/h) przy średnim spalaniu na poziomie zaledwie 5,2-5,3 l/100 km.
- Nowoczesne układy HYBRID 48V to idealny kompromis między wydajnością a ekologią. Układ miękkiej hybrydy łączy silnik benzynowy z niewielkim silnikiem elektrycznym zintegrowanym z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną e-DCS6. W ofercie znajdują się dwie wersje HYBRID 100 KM oraz mocniejsza HYBRID 136 KM. System ten pozwala na odzyskiwanie energii podczas hamowania, a w mieście umożliwia jazdę w trybie czysto elektrycznym nawet przez 50% czasu, co obniża spalanie do 4,5-4,7 l/100 km.
- W pełni elektryczny E-208 to propozycja dla tych, którzy chcą czerpać pełnię korzyści z elektromobilności. Nowy Peugeot E-208 napędzany jest silnikiem o mocy 156 KM i zasilany z akumulatora o pojemności 51 kWh. Zapewnia on imponujący zasięg do 410 km w cyklu mieszanym WLTP i nawet 566 km w cyklu miejskim. Przyspieszenie od 0 do 100 km/h w 8,2 sekundy gwarantuje sportowe emocje, a możliwość ładowania z mocą do 100 kW pozwala uzupełnić energię od 20% do 80% w mniej niż 25 minut.
Wersje wyposażenia dla każdego
Nowy Peugeot 208 jest dostępny w trzech głównych wersjach wyposażenia, które pozwalają dopasować auto do indywidualnych potrzeb.
- ACTIVE - Już bazowa wersja oferuje bardzo bogate wyposażenie. W standardzie znajdziemy między innymi manualną klimatyzację, 10-calowy ekran dotykowy, tylne czujniki parkowania, elektrycznie sterowane szyby i lusterka oraz pakiet systemów bezpieczeństwa z aktywnym utrzymywaniem na pasie ruchu.
- ALLURE - Ta wersja dodaje jeszcze więcej stylu i komfortu. Wyróżnia się 16-calowymi felgami aluminiowymi, cyfrowym wyświetlaczem zegarów, tapicerką z elementami skóry ekologicznej oraz przednimi i tylnymi czujnikami parkowania.
- GT - Topowa odmiana to kwintesencja sportowego szyku. Wyróżniają ją w pełni LED-owe reflektory, 17-calowe felgi, bezkluczykowy dostęp i uruchamianie, oświetlenie ambientowe wnętrza w 8 kolorach oraz pakiet systemów wspomagania kierowcy z adaptacyjnym tempomatem.
Dane techniczne w pigułce
Nowy Peugeot 208 to zwinne auto miejskie o idealnych proporcjach. Mierzy 405,5 cm długości, 174,5 cm szerokości i 143 cm wysokości, a jego rozstaw osi to 254 cm. Bagażnik w wersjach spalinowych i hybrydowych ma pojemność 309 litrów, a w wersji elektrycznej 265 litrów. Po złożeniu tylnych siedzeń przestrzeń bagażowa rośnie do ponad 1000 litrów.
Zapraszamy na jazdy testowe do naszych salonów ➡️ Peugeot MM Cars.