Przyjemność z jazdy połączona z odpowiedzialnością – to właśnie oferują Astra Electric i Astra Sports Tourer Electric, ta druga jako jeden z pierwszych w pełni elektrycznych kompaktowych kombi na rynku. Samochody elektryczne Opla klasy kompaktowej przyspieszają do 100 km/h odpowiednio w zaledwie 9,2 i 9,3 sekundy. Pasażerowie tych samochodów mogą przejechać odpowiednio do 418 kilometrów i 413 kilometrów (według WLTP1) bez konieczności zatrzymywania się na ładowanie, a wszystko to przy zachowaniu najwyższego poziomu komfortu zapewnionego także przez dostępne jako opcja ergonomiczne sportowe fotele z certyfikatem AGR.
Kierowcy mogą wybierać spośród trzech trybów jazdy - Eco, Normal i Sport. System hamowania regeneracyjnego zapewnia odzyskiwanie energii podczas jazdy. Nawet gdy elektryczna Astra wymaga ładowania, oznacza to jedynie krótki „pit stop” w punkcie ładowania. Na stacji szybkiego ładowania, przy użyciu prądu stałego o mocy 100 kW, Astra Electric może zostać naładowana do 80% pojemności akumulatora w czasie krótszym niż 30 minut. Ponadto w pełni elektryczna Astra jest w standardzie wyposażona w trójfazową ładowarkę pokładową o mocy 11 kW, którą można podłączyć do domowej stacji ładowania.
- Różnorodność jakiej nie oferuje żaden inny model Opla: od wersji elektrycznej przez hybrydę typu plug-in i wersję z 48-woltową technologią hybrydową po oszczędne silniki spalinowe.
- Dla fanów samochodów elektrycznych: bestseller Opla klasy kompaktowej z zasięgiem do 418 kilometrów bez lokalnej emisji spalin (według WLTP1).
- Dla kierowców o sportowym zacięciu: flagowa wersja o wyjątkowej dynamice, Astra GSe dysponująca imponującą mocą systemową 165 kW (225 KM) i momentem obrotowym 360 Nm.
- Dla klientów zaczynających swoją przygodę z samochodem elektrycznym: wersja z technologią hybrydową 48 V zmniejszająca zużycie w porównaniu z tradycyjnym silnikiem spalinowym, poruszając się w mieście przy użyciu wyłącznie napędu elektrycznego.
Najlepsze w gamie napędów oferowanych w obecnej generacji Astry są warianty hybrydowe typu plug-in. Nawet „mniejsza” hybryda plug-in oferuje moc wyjściową równą 133 kW (180 KM). Wzorowa współpraca silnika spalinowego i silnika elektrycznego zapewnia zrównoważone osiągi. Czterocylindrowy silnik o pojemności 1,6 litra generuje moc 110 kW (150 KM), a silnik elektryczny moc 81,2 kW (110 KM). Aby zapewnić bezemisyjną jazdę w ruchu miejskim, można wybrać tryb elektryczny.
Zelektryfikowana jazda i oszczędność paliwa bez konieczności zmiany nawyków jazdy lub podłączania samochodu do punktu ładowania: to właśnie umożliwia dostępny od kilku miesięcy Opel Astra Hybrid z systemem 48 V. Inteligentna, ekonomiczna i kompaktowa 48-woltowa technologia hybrydowa oferuje liczne korzyści w codziennym użytkowaniu. Trzycylindrowy silnik został opracowany specjalnie do użytku hybrydowego i został połączony z nową zelektryfikowaną sześciobiegową, dwusprzęgłową skrzynią biegów i silnikiem elektrycznym o mocy 21 kW.
Technologia ta jest szczególnie efektywna w ruchu miejskim. Napęd elektryczny wspomaga silnik benzynowy podczas przyspieszania i ruszania z miejsca. Silnik elektryczny zwiększa moment obrotowy, zwłaszcza przy niskich prędkościach obrotowych silnika, co korzystnie wpływa na dynamikę jazdy i redukcję emisji CO2. Przy niskich prędkościach silnik elektryczny umożliwia również w pełni elektryczną jazdę przez maksymalnie jeden kilometr lub przez 50 procent czasu jazdy w mieście. Optymalnie skoordynowany system został zaprojektowany tak, aby zawsze zapewniać najlepsze osiągi przy jak najniższym zużyciu energii.
Poznaj z nami świat Opla, wybierz jedną z naszych lokalizacji!