2025.04.09
omoda 9suv

Nowy SUV Omoda 9 Super Hybrid - jaka cena i kiedy w Polsce?

OMODA 9 – luksusowy SUV z Chin, który może zrewolucjonizować europejski rynek


W 2025 roku świat motoryzacji z niekrytą ciekawością spogląda na Chiny. Marka OMODA, należąca do koncernu Chery, przygotowuje europejską ofensywę z nowym, flagowym SUV-em – OMODA 9. Samochód, który ma konkurować z takimi tuzami jak Hyundai SANTA FE, Skoda Kodiaq, Mazda CX-60, czy nawet BMW X3 i Audi Q5. Czy futurystyczna stylistyka, potężna moc i zaskakująco niska cena wystarczą, by zdobyć serca europejskich (i polskich) kierowców?

Imponujące wymiary i futurystyczna sylwetka


Już na pierwszy rzut oka OMODA 9 wyróżnia się z tłumu. To SUV klasy średniej-wyższej, ale jego masywne proporcje (długość blisko 4,9 m) i bardzo nowoczesny design mogą kojarzyć się raczej z konceptami niż produkcyjnym autem.

Cechy stylistyczne OMODA 9:

  • Agresywnie zarysowany front z wąskimi światłami LED i podświetlaną listwą LED.
  • Zintegrowany pas świetlny z tyłu, biegnący przez całą szerokość auta.
  • Ukryte klamki i gładkie linie nadwozia poprawiające aerodynamikę.
  • Ogromne koła (20–21 cali) i muskularne nadkola.
  • Dwukolorowe wersje lakierowania i opcjonalny dach panoramiczny.


Jeszcze więcej stylu: design oparty na złotym podziale i krystalicznej palecie kolorów


Projektanci OMODA 9 oparli sylwetkę pojazdu na tzw. złotej proporcji 0.618, uznawanej za doskonały balans estetyczny. Efektem jest samochód o harmonijnych, ale wyrazistych liniach – muskularny, dynamiczny, a przy tym elegancki.

Z zewnątrz zachwycają:

  • tylne światła LED o „technologicznym” stylu i efektownym układzie,
  • pełnowymiarowy, 1,31-metrowy szklany dach panoramiczny z elektryczną roletą,
  • wysuwane klamki, przyciemniane szyby, relingi dachowe i pełne oświetlenie LED,
  • 5 unikalnych kolorów inspirowanych kryształami: Andesite Grey, Hawk's Eye Grey, Peridot Green, Quartz White i Onyx Black.

Napęd i osiągi – od hybrydy po sportowego potwora SHS


Na rynkach zagranicznych OMODA 9 pojawiła się w kilku wariantach napędowych. W Polsce spodziewamy się debiutu dwóch kluczowych wersji:

OMODA 9 Hybrid (HEV)


  • Układ hybrydowy oparty na silniku 1.5 Turbo (ok. 190 KM) i jednostce elektrycznej.
  • Łączna moc systemowa: ok. 250 KM.
  • Napęd na przód lub opcjonalnie AWD.
  • Skrzynia automatyczna CVT.

OMODA 9 SHS (Super High Speed)


  • Napęd w pełni elektryczny lub hybrydowy plug-in (w zależności od rynku).
  • Łączna moc: nawet 600 KM!
  • Przyspieszenie 0–100 km/h: około 4 sekundy.
  • Napęd na wszystkie koła.

Zasięg w wersji elektrycznej szacowany jest na ponad 700 km, co oznacza rekord w tym segmencie.


Dane techniczne i osiągi (dla rynku UK)


W wersji produkcyjnej na rynek brytyjski OMODA 9 dysponuje 449 KM mocy i rozpędza się do 100 km/h w 4,9 sekundy.

Podstawowe dane techniczne:

  • Długość: 4,77 m,
  • Pojemność bagażnika: 660 l,
  • Zasięg hybrydowy: ponad
  • Zasięg EV:
  • Dostępne tryby jazdy: ECO, Normal, Sport.

Komfort klasy premium: wszystko w standardzie


Producent deklaruje filozofię „Everything. As. Standard.” – czyli pełne wyposażenie bez konieczności dopłat za najważniejsze udogodnienia.

Wyposażenie standardowe obejmuje:

  • fotele z elektryczną regulacją, wentylacją i podgrzewaniem, z wbudowanymi głośnikami w zagłówkach,
  • system dźwięku SONY z 8 głośnikami i aktywnym wygłuszeniem,
  • ekran centralny 14,8” + wyświetlacz Head-Up + nawigacja,
  • ładowarka bezprzewodowa (50W, chłodzona),
  • kamery 540° z przezroczystym widokiem podwozia,
  • klimatyzacja dwustrefowa z filtracją PM2.5.

Systemy bezpieczeństwa i autonomiczna jazda


OMODA 9 oferuje systemy jazdy autonomicznej poziomu 2+, a docelowo 3.

Systemy wspomagające kierowcę (ADAS):

  • ACC – aktywny tempomat adaptacyjny z funkcją jazdy w korku,
  • FCW – ostrzeganie przed kolizją,
  • LDP – system utrzymania w pasie,
  • BSD – monitorowanie martwego pola,
  • RCTB – automatyczne hamowanie przy cofaniu,
  • automatyczne światła drogowe, czujnik zmęczenia kierowcy.

Cena i konkurenci


Na rynku brytyjskim OMODA 9 została wyceniona na 44 990 funtów, czyli ok. 230 000 zł.

Główni konkurenci w Polsce:

  • Hyundai SANTA FE Hybrid / Plug-in: 230–270 tys. zł,
  • Skoda Kodiaq Sportline 4x4: od 205 tys. zł,
  • Toyota Highlander 2.5 Hybrid AWD: od 265 tys. zł,
  • Mazda CX-60 PHEV AWD: od 229 tys. zł,
  • BMW X3 xDrive30e / X5 45e: 270–400 tys. zł.

W tym kontekście OMODA 9 oferuje więcej za mniej.

OMODA 9 ma wszystko, by odnieść sukces: odważny design, imponujące osiągi, najnowsze technologie i zaskakująco przystępną cenę. Marka, choć jeszcze nieznana szerzej w Europie, korzysta z doświadczenia koncernu Chery – jednego z największych producentów aut w Azji.

Poznaj bliżej inne modele marki Omoda, które są już dostępne w naszym salonie OMODA w Katowicach:

➡️ Omoda 5

➡️ Omoda E5