2025.09.13
peugeot3008suv

Nowy Peugeot 3008 (2025) - Ceny, wersje, dane techniczne

Nowa, trzecia generacja Peugeot 3008 to prawdziwy przełom na rynku kompaktowych SUV-ów. Francuski producent zerwał z konserwatywną sylwetką poprzednika, prezentując odważnego i dynamicznego SUV-a w stylu fastback. To samochód, który przyciąga spojrzenia awangardowym designem, rewolucjonizuje wnętrze za sprawą spektakularnego panoramicznego i-Cockpitu i stawia na zelektryfikowane napędy, w tym w pełni elektryczną wersję E-3008 o imponującym zasięgu. Przyjrzyjmy się bliżej modelowi, który na nowo definiuje swoją klasę.

Awangardowy design i nowe wymiary


Nowy Peugeot 3008 to stylistyczne dzieło sztuki. Sylwetka coupe z łagodnie opadającą linią dachu, muskularne przetłoczenia i ostre linie nadają mu niezwykle dynamicznego charakteru. Z przodu dominują wąskie reflektory Pixel LED i nowoczesny grill, który płynnie wtapia się w zderzak. Charakterystyczna sygnatura świetlna w kształcie trzech pazurów, zarówno z przodu, jak i z tyłu, nie pozostawia wątpliwości co do tożsamości marki. Jedynym elementem, który budzi dyskusje w testach, jest ostro ścięty tył - oryginalny, ale wymagający przyzwyczajenia. Samochód wyraźnie urósł w porównaniu do poprzednika. Jego długość to 454,2 cm, szerokość 189,5 cm, a wysokość 164,1 cm. Większe nadwozie przekłada się na przestronne wnętrze i pojemny bagażnik, który w standardowej konfiguracji mieści 520 litrów, a po złożeniu tylnych siedzeń jego pojemność wzrasta do 1480 litrów.


Panoramiczny i-Cockpit® - technologiczne serce nowego 3008


Prawdziwa rewolucja dokonała się we wnętrzu, gdzie debiutuje nowy Peugeot Panoramic i-Cockpit®. Jego centralnym punktem jest imponujący, zakrzywiony ekran panoramiczny HD o przekątnej 21 cali, który zdaje się lewitować nad deską rozdzielczą. Łączy on w sobie funkcję cyfrowych zegarów oraz centralnego ekranu dotykowego, tworząc jednolitą, ultranowoczesną całość. Efekt potęguje ambientowe oświetlenie LED z możliwością wyboru jednego z ośmiu kolorów. Poniżej ekranu umieszczono wirtualne, w pełni konfigurowalne przyciski i-Toggles, umożliwiające szybki dostęp do 10 ulubionych funkcji. Całość uzupełnia nowa, kompaktowa i podgrzewana kierownica oraz najwyższej jakości materiały wykończeniowe.

Zelektryfikowana gama silnikowa - dane techniczne


Nowy Peugeot 3008 dostępny jest wyłącznie ze zelektryfikowanymi układami napędowymi, stawiając na wydajność i ekologię. Podstawowa jednostka to nowoczesny układ Hybrid 145 e-DCS6. Łączy on silnik benzynowy 1.2 PureTech o mocy 136 KM z silnikiem elektrycznym, oferując łączną moc systemową 145 KM. Całość współpracuje z 6-biegową, dwusprzęgłową automatyczną skrzynią biegów.

Dla szukających większej mocy i możliwości jazdy bezemisyjnej przygotowano hybrydę ładowaną z gniazdka - Plug-in Hybrid 195 e-DCS7. Łączy ona silnik benzynowy 1.6 o mocy 150 KM z silnikiem elektrycznym, generując łącznie 195 KM mocy systemowej. Współpracuje ona z 7-biegową skrzynią i pozwala przejechać na jednym ładowaniu do 87 km w trybie elektrycznym. Prawdziwą nowością jest w pełni elektryczny Peugeot E-3008, oparty na nowej platformie STLA Medium. Dostępny jest w kilku wariantach. Wersja Standard Range ma silnik o mocy 210 KM, baterię 73 kWh i zasięg do 526 km. Wersja Long Range z silnikiem 230 KM i baterią 97 kWh oferuje imponujący zasięg do 698 km. Na szczycie gamy stoi wariant Dual Motor z napędem na cztery koła, dwoma silnikami o łącznej mocy 325 KM i baterią 73 kWh.

Wersje wyposażenia - Allure i GT


Nowy Peugeot 3008 jest oferowany w dwóch bogato wyposażonych wersjach. Już w standardowej wersji Allure znajdziemy m.in. Peugeot i-Cockpit® z dwoma ekranami 10 cali, 19-calowe felgi, reflektory LED, bezkluczykowy dostęp, kamerę cofania HD, dwustrefową klimatyzację automatyczną oraz podgrzewane fotele przednie. Topowa wersja GT dodaje do tego panoramiczny, zakrzywiony ekran 21 cali, reflektory Peugeot PIXEL LED, adaptacyjny tempomat, elektrycznie sterowaną klapę bagażnika, podgrzewaną kierownicę, nawigację 3D oraz tapicerkę z elementami z Alcantary.


Ceny nowego Peugeot 3008 w Polsce


Cennik nowego Peugeot 3008, obowiązujący od lipca 2025 roku, prezentuje się następująco. Wersja Hybrid 145 KM w wariancie Allure startuje od 151 900 zł, a w bogatszej wersji GT od 166 600 zł. Mocniejsza hybryda Plug-in Hybrid 195 KM to koszt od 185 700 zł za wersję Allure i od 201 150 zł za GT. W pełni elektryczny E-3008 w wersji Standard Range (210 KM, 73 kWh) zaczyna się od 200 400 zł w specyfikacji Allure i od 215 850 zł w GT. Wariant Long Range (230 KM, 97 kWh) kosztuje odpowiednio od 219 900 zł (Allure) i od 236 300 zł (GT). Na szczycie gamy stoi najmocniejsza wersja Dual Motor (325 KM, 73 kWh) z napędem na cztery koła, dostępna wyłącznie w specyfikacji GT w cenie od 245 600 zł.

Wrażenia z jazdy i opinie


Testy dziennikarskie są zgodne - nowy Peugeot 3008 to ogromny krok naprzód. Chwalony jest przede wszystkim za wyjątkowy komfort podróżowania, świetne wyciszenie kabiny i poczucie obcowania z produktem klasy premium. Prowadzenie jest pewne i stabilne, a nowa, płynnie działająca skrzynia biegów e-DCS6 zbiera pozytywne opinie. Co ciekawe, wielu testerów zauważa, że w nowym 3008 kompletnie nie czuć prędkości, co jest najlepszym świadectwem dopracowania zawieszenia i izolacji akustycznej. Nowy Peugeot 3008 to bez wątpienia jeden z najciekawszych i najbardziej zaawansowanych technologicznie SUV-ów na rynku, który z pewnością namiesza w swoim segmencie.

Zapraszamy do ➡️ naszych salonów Peugeot.