Opel Frontera powraca! I to nie byle jak - zupełnie nowy model na rok 2025 to nowoczesny SUV stworzony z myślą o dzisiejszych kierowcach. Opel Frontera 2025 to model, który wyznacza nowy kierunek dla niemieckiej marki w segmencie SUV-ów. Zamiast nawiązywać do surowych terenówek z lat 90., nowy Frontera stawia na wszechstronność, przestronność i nowoczesną technologię, oferując klientom wybór pomiędzy napędem hybrydowym oraz w pełni elektrycznym. To samochód zaprojektowany z myślą o rodzinach, mieszkańcach miast i wszystkich, którzy cenią sobie praktyczność, komfort oraz atrakcyjną cenę.
Nowy Opel Frontera powstał na platformie Stellantis, co zapewnia mu dostęp do najnowszych rozwiązań technologicznych i szeroką gamę napędów. Model dostępny jest w dwóch wersjach wyposażenia – Edition oraz GS – a w przypadku hybrydy także w konfiguracji 7-miejscowej. Opel konsekwentnie podkreśla, że Frontera to samochód dla każdego: zarówno dla osób szukających oszczędnego auta miejskiego, jak i tych, którzy potrzebują rodzinnego SUV-a na dłuższe trasy.
2 wersje napędowe - hybryda i elektryk
Nowy Opel Frontera 2025 dostępny jest w dwóch wariantach:
- 100% elektryczny SUV z zasięgiem do 305 km (według WLTP) - idealny do codziennej jazdy miejskiej i podmiejskiej, z korzyścią dla środowiska i portfela.
- Mild Hybrid (MHEV) z silnikiem benzynowym wspomaganym technologią hybrydową - dla tych, którzy szukają uniwersalności i nie chcą jeszcze przechodzić na pełen prąd.
Opel Frontera Hybrid 1.2 Turbo eDCT
Nowy Opel Frontera dostępny jest z dwoma wariantami napędu hybrydowego:
- 1.2 Turbo Hybrid 100 KM (eDCT6, 230 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 11,0 s)
- 1.2 Turbo Hybrid 145 KM (eDCT6, 260 Nm, przyspieszenie 0-100 km/h: 9,0 s)
Oba silniki współpracują z 6-biegową, dwusprzęgłową skrzynią automatyczną eDCT6 i napędzają przednie koła. Hybrydowy układ wykorzystuje 48-woltową instalację i silnik elektryczny zintegrowany ze skrzynią, który wspiera ruszanie i przyspieszanie, a także pozwala na krótkie odcinki jazdy wyłącznie na prądzie (do 1 km w trybie EV). W praktyce, według testów, nawet 50% jazdy miejskiej można pokonać z wyłączonym silnikiem spalinowym.
Opel Frontera Electric
Wersja elektryczna wyposażona jest w silnik o mocy 113 KM (83 kW) i akumulator litowo-żelazowo-fosforanowy (LFP) o pojemności 44 kWh. Deklarowany zasięg to 305 km wg WLTP, a wkrótce pojawi się także wersja Long Range z większym akumulatorem i zasięgiem do 400 km. Frontera Electric oferuje płynną, cichą jazdę i - dzięki nisko umieszczonemu akumulatorowi - bardzo stabilne prowadzenie.
Dane techniczne
Wersja napędowa | Moc (KM) | Moment obrotowy (Nm) | 0-100 km/h | Prędkość maks. (km/h) | Zużycie paliwa/energii |
Hybrid 1.2 Turbo 100 KM eDCT6 | 100 | 230 | 11,0 s | 180 | 5,3 l / 100 km |
Hybrid 1.2 Turbo 145 KM eDCT6 | 145 | 260 | 9,0 s | 194 | 5,3 l / 100 km |
Electric e113 44 kWh | 113 | 125 | 12,1 s | 143 | 18,2 kWh/100 km |
Wymiary
- Długość: 438,5 cm
- Szerokość: 179,5 cm
- Wysokość: 163,5 cm (165,5 cm z anteną)
- Rozstaw osi: 267 cm
- Bagażnik: od 460 do 1600 litrów (w zależności od konfiguracji)
Design i stylistyka - nowoczesny Opel w nowym wydaniu
Nowy Opel Frontera to SUV stworzony z myślą o rodzinach, aktywnych użytkownikach i wszystkich, którzy cenią sobie przestrzeń. Dzięki pojemnemu bagażnikowi o objętości nawet 1600 litrów (przy złożonych tylnych siedzeniach), z łatwością zmieścisz wszystko – od codziennych zakupów, po sprzęt sportowy czy bagaże na wakacyjny wyjazd.
Kabina została zaprojektowana minimalistycznie, ale z akcentem na ergonomię i funkcjonalność. Szeroka deska rozdzielcza, cyfrowe wyświetlacze oraz nowy interfejs sterowania czynią prowadzenie Frontery intuicyjnym i przyjemnym. Frontera przyciąga wzrok wyrazistą, muskularną sylwetką i charakterystycznym przodem z panelem Opel Vizor oraz nowym logo Blitz. Projektanci postawili na prostotę i funkcjonalność, ale nie zabrakło efektownych detali – m.in. kontrastowych dachów (czarny lub biały), wyrazistych kolorów nadwozia (w tym pomarańczowy Kanyon, zielony Khaki, niebieski Effekt) oraz dużych, 17-calowych felg w wersji GS. Frontera prezentuje się nowocześnie, a jednocześnie praktycznie – duże drzwi ułatwiają wsiadanie, a wysoko poprowadzona linia dachu zapewnia sporo miejsca nad głową.
Technologie, które robią różnicę
Opel Frontera to nie tylko nowoczesny wygląd i napęd – to także inteligentne rozwiązania na pokładzie:
- Cyfrowy kokpit z dwoma panoramicznymi wyświetlaczami
- System infotainment z pełnym wsparciem Apple CarPlay™ i Android Auto™
- Zaawansowane systemy wspomagania kierowcy, w tym: Asystent pasa ruchu / Automatyczne hamowanie awaryjne / Rozpoznawanie znaków drogowych / Kamera 360°
To wszystko sprawia, że jazda jest nie tylko wygodna, ale przede wszystkim bezpieczna.
Wrażenia z jazdy - komfort, prowadzenie, dynamika
Opel Frontera Hybrid zapewnia wystarczającą dynamikę do codziennej jazdy – wersja 136 KM przyspiesza do „setki” w 9 sekund, co jest bardzo dobrym wynikiem w tej klasie. Układ hybrydowy działa płynnie, a skrzynia eDCT6 łagodnie zmienia przełożenia. W codziennym użytkowaniu docenimy możliwość częstej jazdy na samym prądzie w mieście, co przekłada się na niskie zużycie paliwa. Zawieszenie jest komfortowe, dobrze tłumi nierówności i zapewnia stabilność na zakrętach, choć przy gwałtowniejszych manewrach pojawia się lekkie przechylenie nadwozia. Wersja hybrydowa jest nieco głośniejsza od elektrycznej – silnik spalinowy potrafi być słyszalny przy mocniejszym przyspieszaniu, a skrzynia czasem wybiera najwyższy bieg zbyt wcześnie.
Opel Frontera Electric to propozycja dla osób ceniących ciszę i płynność jazdy. Elektryk prowadzi się stabilnie, jest bardzo komfortowy na nierównych drogach, a nisko położony środek ciężkości poprawia kontrolę w zakrętach. Hamulce są progresywne, a układ rekuperacji pozwala na efektywne odzyskiwanie energii. W codziennym użytkowaniu zasięg realny to około 250-280 km, a ładowanie akumulatora do 80% zajmuje ok. 30 minut na szybkiej ładowarce DC.
Przestrzeń i funkcjonalność - wnętrze Opla Frontera
Opel Frontera 2025 oferuje jedno z najbardziej przestronnych wnętrz w klasie. Wersja 5-miejscowa zapewnia bardzo dużo miejsca na nogi i głowę zarówno z przodu, jak i z tyłu. Opcjonalny trzeci rząd siedzeń (tylko w hybrydzie, dopłata 3200 zł) pozwala przewieźć do 7 osób. Siedzenia Intelli-Seats są ergonomiczne i wygodne nawet podczas długich tras, a szeroko otwierane drzwi ułatwiają wsiadanie.
Bagażnik w wersji 5-miejscowej ma pojemność 460 litrów, a po złożeniu siedzeń rośnie do 1600 litrów. Praktyczne rozwiązania, takie jak podwójna podłoga, haczyki, uchwyty na trójkąt, rączki do zamykania klapy czy kieszenie na smartfona w oparciach foteli, podnoszą codzienną funkcjonalność auta. Wersja elektryczna oferuje płaską podłogę w drugim rzędzie.
Materiały wykończeniowe są solidne, choć dominują twarde plastiki – typowe dla segmentu budżetowego. Wersja GS oferuje bardziej efektowne detale, tapicerkę Intelli-Seats oraz panoramiczny dach.
Wersje wyposażenia - Edition i GS
Opel Frontera Edition (wersja bazowa)
- Reflektory ECO LED
- Halogenowe światła tylne
- Czarna obudowa lusterek zewnętrznych
- Lusterko wewnętrzne z funkcją przyciemniania
- Elektrycznie sterowane szyby przód/tył
- Klimatyzacja manualna
- Czujniki parkowania z tyłu
- Asystent utrzymania pasa ruchu
- Ostrzeganie przed kolizją, aktywne hamowanie awaryjne
- Wyświetlanie znaków ograniczenia prędkości
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Wykrywanie zmęczenia kierowcy
- Stacja dokująca do smartfona z Bluetooth
- 10-calowy wyświetlacz graficzny kierowcy, komputer pokładowy
- 2 głośniki z przodu, gniazdo ładowania 12V, 1x USB-C
Pakiet Tech (dopłata 4500 zł): ekran dotykowy 10 cali z nawigacją, kamera cofania, konsola z podłokietnikiem, wielofunkcyjna kierownica obszyta skórą ekologiczną.
Pakiet Komfort (dopłata 4500 zł): ergonomiczne fotele Intelli-Seats, tapicerka z materiałów odnawialnych, elektronicznie sterowana klimatyzacja, podgrzewana kierownica i przednia szyba.
Opel Frontera GS
- Ekran dotykowy 10 cali z nawigacją
- Kamera cofania
- Ładowarka indukcyjna
- Automatyczna klimatyzacja
- Przyciemniane szyby
- Dach w czarnym kolorze
- System monitorowania martwego pola
- 6 głośników, 4 porty USB-C
- 17-calowe felgi aluminiowe
- Możliwość wyboru 7-miejscowej konfiguracji (dopłata 3200 zł)
Wersja eGS – odpowiednik GS dla wersji elektrycznej, z dodatkową opcją ładowarki pokładowej 11 kW.
Systemy bezpieczeństwa i asystenci jazdy
Nowy Opel Frontera 2025 wyposażony jest w szeroki zestaw systemów bezpieczeństwa, obejmujący:
- Asystenta utrzymania pasa ruchu
- Ostrzeganie przed kolizją i aktywne hamowanie awaryjne
- System rozpoznawania znaków drogowych
- Tempomat z ogranicznikiem prędkości
- Wykrywanie zmęczenia kierowcy
- Czujniki parkowania z tyłu (GS: także z przodu)
- System monitorowania martwego pola (GS)
- 6 poduszek powietrznych
- Systemy mocowania fotelików dziecięcych ISOFIX
Kolory nadwozia i personalizacja
Opel Frontera 2025 dostępny jest w sześciu kolorach nadwozia: czarny Karbon, biały Arktis, pomarańczowy Kanyon, zielony Khaki, niebieski Effekt, srebrny Kristall. Dach może być lakierowany w kolorze nadwozia lub kontrastowym (czarny/biały). Wersja GS wyróżnia się czarnym dachem, przyciemnianymi szybami i 17-calowymi felgami.
Ekologia i styl w jednym
Design nowej Frontery jest świeży, dynamiczny i zgodny z nowym językiem stylistycznym Opla. Szczególnie wyróżnia się nowe oblicze Vizor, czyli charakterystyczny, „cyfrowy” przód pojazdu, który idealnie podkreśla jego futurystyczny charakter.
Co istotne – Opel stawia także na ekologiczne materiały we wnętrzu oraz zmniejszony ślad węglowy na etapie produkcji. To auto, które nie tylko dobrze wygląda, ale też ma znaczenie dla przyszłości naszej planety.
Cena Opla Frontera 2025 w Polsce
Podstawowa wersja hybrydowa 1.2 Turbo 100 KM z automatyczną skrzynią eDCT6 w wersji Edition (5-miejscowa) kosztuje 102 900 zł, natomiast bogatsza wersja GS z tym samym silnikiem to 116 900 zł. Mocniejsza hybryda 1.2 Turbo 145 KM w wersji Edition wyceniona jest na 108 200 zł, a w odmianie GS – 122 200 zł. Jeśli zdecydujesz się na wersję 7-miejscową (dostępną tylko dla GS), należy doliczyć 3 200 zł do ceny wybranej wersji GS.
Przechodząc do wersji elektrycznych, Opel Frontera Electric z silnikiem 113 KM i akumulatorem 44 kWh w wersji Edition kosztuje 125 900 zł, natomiast w bogatszej wersji GS – 139 900 zł. Dla tych, którzy wybiorą GS z ładowarką pokładową 11 kW, cena wynosi 141 400 zł.
Wszystkie podane kwoty są cenami katalogowymi brutto, obowiązującymi w 2025 roku. Dodatkowo, za wersję z lakierem metalizowanym należy doliczyć 2 700 zł. Oferta oraz ceny mogą ulec zmianie w zależności od dostępności i wybranej konfiguracji pojazdu.
Dopłaty za lakiery metalizowane: 2 700 zł. Pakiet White (biały dach, stalowe felgi) – dostępny w Edition. Oferta i ceny mogą ulec zmianie w zależności od dostępności i konfiguracji.
Opel Frontera - idealny towarzysz każdej podróży
Nowy Opel Frontera 2025 to wszechstronny SUV nowej generacji, który sprawdzi się zarówno w mieście, jak i podczas rodzinnych wyjazdów. Jego największe atuty to:
- Wybór napędu: elektryczny lub hybrydowy
- Przestronne wnętrze i funkcjonalność
- Nowoczesne technologie i systemy bezpieczeństwa
- Świeży, odważny design
To idealny wybór dla tych, którzy szukają auta praktycznego, ale z charakterem – i którzy chcą być gotowi na przyszłość, nie rezygnując z komfortu i przyjemności z jazdy.
Chcesz wiedzieć więcej? Skontaktuj się z naszymi ekspertami marki Opel.