Mitsubishi ASX to nazwa, która na stałe wpisała się w krajobraz europejskich i polskich dróg. Gdy pierwsza generacja, której nazwa jest skrótem od "Active Sport Crossover", zadebiutowała w 2010 roku, z miejsca stała się hitem. Była odpowiedzią na rodzące się zapotrzebowanie na kompaktowe, wszechstronne i niezawodne SUV-y. Przez lata model ten ewoluował, przechodząc kilka liftingów, ale jego rdzeń - solidność i praktyczność - pozostał niezmienny. Mitsubishi ASX 2024. to samochód, który z jednej strony czerpie z dziedzictwa swojego poprzednika, a z drugiej stanowi prawdziwy skok w przyszłość pod względem designu, technologii i gamy napędowej. Jesienią 2024 roku polskie salony Mitsubishi otworzyły nowy rozdział w historii tego kultowego modelu.
Historia zapisana w trzech diamentach
Pierwsza generacja ASX, zaprezentowana na targach w Genewie w 2010 roku, bazowała na płycie podłogowej "Project Global", dzielonej z takimi legendami jak Lancer czy Outlander. Jej charakterystyczny przód z grillem typu "Jet Fighter" nawiązywał do myśliwców produkowanych przez Mitsubishi Heavy Industries i na lata zdefiniował wygląd aut tej marki. Samochód ten był na tyle udaną konstrukcją, że stał się bazą dla bliźniaczych modeli koncernu PSA - Peugeota 4008 i Citroëna C4 Aircross. Po kilkunastu latach niezwykle udanej kariery rynkowej, w 2023 roku pojawiła się druga odsłona, która była efektem strategicznego aliansu z Renault. Następnie, zaledwie rok później, debiutuje kolejne, gruntownie odświeżone wydanie, które mocniej niż kiedykolwiek podkreśla unikalną tożsamość i DNA marki Mitsubishi.
Nowa dynamiczna tarcza Mitsubishi
Najnowszy ASX zrywa z wizerunkiem technologicznego bliźniaka. Jego największą i najbardziej widoczną zmianą jest całkowicie przeprojektowany pas przedni, utrzymany w charakterystycznej dla Mitsubishi stylistyce "Dynamic Shield". Potężny, wyrazisty grill z trójwymiarowym wzorem, połączony z ostro narysowanymi, w pełni ledowymi reflektorami, nadaje autu agresywnego i pewnego siebie wyglądu. To już nie jest grzeczny crossover, to pełnoprawny, dynamiczny SUV, który dumnie nosi logo trzech diamentów. Z boku sylwetka zyskała na muskularności dzięki wysoko poprowadzonym nadkolom i nowym wzorom 17- i 18-calowych felg aluminiowych Diamond Cut. Tył zdobią lampy LED w kształcie litery "C" oraz przeprojektowany zderzak. Klienci mogą wybierać spośród pięciu metalizowanych lakierów, a w wyższych wersjach wyposażenia dostępny jest również kontrastujący, czarny dach, który dodaje autu jeszcze więcej sportowego szyku.
Cyfrowa rewolucja w praktycznym wnętrzu
Wnętrze nowego ASX to miejsce, gdzie funkcjonalność spotyka się z najnowszą technologią. Centralnym punktem deski rozdzielczej jest potężny, pionowy ekran dotykowy o przekątnej 10,4 cala, który stanowi serce systemu multimedialnego. Co niezwykle istotne, po raz pierwszy w historii Mitsubishi, system ten bazuje na oprogramowaniu Google Automotive Services. Oznacza to wbudowane Mapy Google, Asystenta Google sterowanego komendą "Hey Google" oraz dostęp do tysięcy aplikacji ze sklepu Google Play. Kierowca przed oczami ma z kolei 7- lub 10-calowy cyfrowy wyświetlacz zegarów, który można dowolnie konfigurować.
ASX nie stracił nic ze swojej legendarnej praktyczności. Dzięki wysokiej pozycji za kierownicą, wsiadanie i wysiadanie jest niezwykle wygodne, a widoczność znakomita. Kluczowym elementem jest przesuwana o 16 cm tylna kanapa, która pozwala elastycznie zarządzać przestrzenią. W zależności od jej położenia, pojemność bagażnika waha się od imponujących 422 do aż 536 litrów. W chłodne dni komfort zapewnią podgrzewane fotele, podgrzewana kierownica, a nawet podgrzewana przednia szyba, która błyskawicznie rozprawi się ze szronem. W topowych wersjach wnętrze rozświetla ogromny, panoramiczny dach, a o doznania akustyczne dba 10-kanałowy system audio premium marki Harman Kardon o mocy 410W.
Szeroka gama nowoczesnych napędów
Nowy ASX 2024 oferuje jedną z najbogatszych palet silnikowych w segmencie B-SUV. Gamę otwiera trzycylindrowa jednostka 1.0 MPI-T z turbodoładowaniem, generująca 91 KM mocy i 160 Nm momentu obrotowego. Jest ona połączona z 6-biegową skrzynią manualną i stanowi idealny wybór do miasta. Dla szukających maksymalnych oszczędności przygotowano wariant LPG z fabryczną instalacją gazową, która podnosi moc do 100 KM i jest objęta pełną, 5-letnią gwarancją. Sercem oferty jest nowoczesny, czterocylindrowy silnik 1.3 DI-T Mild Hybrid, wspierany 12-woltowym układem miękkiej hybrydy. Dostępny jest w dwóch wariantach, 140 KM z manualną skrzynią biegów oraz 158 KM z szybką, 7-biegową skrzynią automatyczną 7DCT.
Bezpieczeństwo i ceny na polskim rynku
Nowe Mitsubishi ASX jest naszpikowane systemami bezpieczeństwa. Już w standardzie każda wersja wyposażona jest w pakiet obejmujący system ograniczający skutki kolizji czołowych, ostrzeganie o niezamierzonej zmianie pasa ruchu, asystenta utrzymania pasa ruchu, kamerę cofania i tylne czujniki parkowania. W wyższych wersjach znajdziemy system kamer 360 stopni, monitorowanie martwego pola, a także MI-PILOT - asystenta jazdy autonomicznej poziomu 1. Cennik nowego ASX startuje od 94 990 zł za bazową wersję INFORM (po rabacie). Wariant z fabryczną instalacją LPG kosztuje 98 990 zł, a bogato wyposażona wersja INVITE z układem Mild Hybrid to wydatek od 106 990 zł. Topowa, luksusowa odmiana INSTYLE kosztuje 136 990 zł. Każdy egzemplarz objęty jest kompleksowym zobowiązaniem serwisowym Mitsubishi, które obejmuje 5-letnią gwarancją fabryczną z limitem 100 000 km oraz 5 lat bezpłatnej pomocy drogowej.
Umów jazdę testową w naszym ➡️ salonie Mitsubishi MM Cars w Katowicach.